wtorek, 26 stycznia 2016

Czy-m Ty mi czasem słodzisz?




Ja, mama, żona i kobieta która często odstawiała cukier w ramach gubienia kilogramów, dbania o zdrowie rodziny i robiła to... zawsze na zawsze... i koniec. 
Cóż życie.
Jeśli wiecie co mam na myśli to  czytajcie dalej, jeśli nie...to, w sumie też czytajcie dowiecie się- Czym lepiej słodzić: cukrem białym, brązowym, miodem, a może naturalnymi słodzikami, np. stewią lub ksylitolem? Sprawdzimy, które z nich są zdrowe, na co zwracać uwagę przy wyborze, ile mają kalorii i czy warto ich używać?

O cukrze wiemy na pewno, że: 

  • czy biały czy brązowy to czysta sacharoza
  • zakwasza organizm 
  • ma wysoki indeks glikemiczny, dlatego pobudza apetyt i powoduje napady wilczego głodu 
  • jest pożywką dla bakterii i drożdży
  • upośledza wchłanianie witamin i minerałów 
  • sprzyja rozwojowi: cukrzycy, próchnicy,otyłości, paradontozie i tak bym mogła jeszcze długooo...                                                                                                            

Pamiętajmy też, że 1 łyżeczka cukru to ok. 25 kcal, więc, żeby to spalić, potrzeba trzech minut jazdy na rowerze albo sześciu minut spaceru. Udowodniono, że cukier działa podobnie na mózg jak kokaina i heroina. Uzależnienie od cukru może mieć więc przykre konsekwencje dla zdrowia i urody. Ale ja oczywiście, nie jestem zwolenniczką odbierania sobie wszystkich przyjemności. Najlepiej mądrze zastąpić czymś te, nie do końca zdrowe. ;) Weźmy teraz pod lupę te zdrowe zamienniki.


Zapraszam przeczytania wpisu 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz